TÜRKİYE CUMHURİYETİ
YENİÇAĞA KAYMAKAMLIĞI

 

T.C. YENİÇAĞA KAYMAKAMLIĞI

  • ANASAYFA
  • YÖNETİM
    • Kaymakam
    • Eski Kaymakamlar
    • Protokol Listesi
  • İDARİ BİRİMLER
    • Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Çalışma Esasları
      • Hizmet Standartları Tablosu
    • Özel İdare Müdürlüğü
      • Çalışma Esasları
      • Hizmet Standartları Tablosu
    • Köylere Hizmet Götürme Birliği Başkanlığı
      • Çalışma Esasları
      • Hizmet Standartları Tablosu
    • Nüfus Müdürlüğü
      • Çalışma Esasları
      • Hizmet Standartı Tablosu
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığı
      • Çalışma Esasları
      • Hizmet Standartları Tablosu
      • Faaliyet Raporu
  • RESMİ KURUMLAR
    • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • Çalışma Esasları
      • Hizmet Standartları Tablosu
    • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • Çalışma Esasları
      • Hizmet Standartları Tablosu
    • İlçe Mal Müdürlüğü
      • Çalışma Esasları
      • Hizmet Standartları Tablosu
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • Çalışma Esasları
      • Hizmet Standartları Tablosu
    • İlçe Müftülüğü
      • Çalışma Esasları
      • Hizmet Standartları Tablosu
    • İlçe Tarım Müdürlüğü
      • Çalışma Esasları
      • Hizmet Standartları Tablosu
    • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • Çalışma Esasları
      • Hizmet Standartları Tablosu
    • İlçe Devlet Hastanesi
      • Çalışma Esasları
      • Hizmet Standartları Tablosu
  • YENİÇAĞA
    • Yeniçağa Tarihi
    • Yeniçağa Nüfusu
    • Yeniçağa Coğrafi Durumu
    • Yeniçağa İklimi
    • Yeniçağa Yeraltı Zenginlikleri
    • Yeniçağa Tarım ve Hayvancılık
    • Yeniçağa Gölü Efsanesi
  • YENİÇAĞA BELEDİYESİ
  • KÖYLERİMİZ
    • Mahalle ve Köy Muhtarlık İletişim
    • Adaköy
    • Akıncılar
    • Aşağı Kuldan
    • Çamlık
    • Dereköy
    • Doğancı
    • Eskiçağa
    • Gölbaşı
    • Hamzabey
    • Kemaller
    • Kındıra
    • Örenköy
    • Sarayköy
    • Şahnalar
    • Yamanlar
    • Yukarı Kuldan
  • VATANDAŞ REHBERİ
    • İnternet Kafe İşlemleri
    • Tüketici Hakem Heyeti İşlemleri
    • Adli Sicil Kaydı İşlemleri
    • Yivsiz Av Tüfeği İşlemleri
    • İnsan Hakları İhlalleri İle İlgili Başvuru
  • TANITIM
    • Fotoğraf Galerisi
    • Video Galerisi
  • İLETİŞİM
A- A+

İLÇE YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV ALANLARI

 

YAZI İŞLERİ BÜROSU

PLANLAMA VE KOORDİNASYON BÜROSU

1.Evrak havale ve dağıtımı.                                                                                                        

1.Kalkınma planı hazırlık ve uygulanması.

2.Kanunların, KHK, tüzüklerin, Bakanlar Kurulu Kararlarının, yönetmeliklerin yayımı, ilanı,

2.Yıllık uygulama programı hazırlanması ve uygulanması.

3.Genel idare kuruluşları, bölgesel kuruluşlar, KİT özel iş yerleri gözetim ve denetimi işleri.

3.İlçe programı hazırlanması ve uygulanması.

4.Personelle ilgili konular (Özlük işleri, Hizmet-İçi eğitim, mesai saatleri, kıyafet)

4.Envanter çalışmaları ve öncelikli kriterler.

5.Vakıflarla İlişkiler.

5.Genel durum raporları.

6.Tabi afet, genel sağlık ve çevre sağlığı konuları iş ve işlemleri.

6.İlçe koordinasyon Kurulu çalışmaları

8.Dilekçeleri izleme ve sonuçlandırma.

7.İdare şube başkanları toplantıları

9.Bayrak Kanunu, ilgili tüzük ve yönetmeliklere ilişkin işlemler.

8.Plan, program ve toplum kalkınmasında eğitim-öğretim.

10.Bilgi Edinme Kanunu ve Uygulamaları, Yerel Bilgi Projesi.

DERNEKLER BÜROSU

15.Sanayi ve Ticaret Bakanlığı İşlemleri.

1.Derneklerle ilgili işlemler.

16. Tüketici Sorunları Hakem Heyeti İlçe Kurulu İşlemleri.

İNSAN HAKLARI KURULU

17. İlçede kuruluşu bulunmayan diğer bakanlık ve kuruluşlara ait işlemler.

1.İnsan Hakları İlçe Kurulu Faaliyetleri, Denetimleri.

İDARE KURULU BÜROSU

MAHALLİ İDARELER BÜROSU

1.İlçe İdare Kurulunca alınan kararları yazmak, takip etmek ve uygulamak (Yeşilkart, Muhtaçlık, Askerlik Kararları vb.)

1.Belediyelerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.

2.Memurlar ve diğer kamu görevlilerinin yargılanmaları ile ilgili iş ve işlemler.

2.Mahalli idarelerin mali yardım ve destek sağlama işleri, teftiş ve denetim işleri.

3. İlçe İdare Kurulu askerlik para cezaları.

3. Özel İdarelerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.

4.İmar iş ve işlemler

4. Köylerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.

5.Disiplin Kurulu karar iş ve işlemler.

5. Birliklerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.

6.1609 sayılı kanun (Atatürk aleyhine işlenen suçlar) ile ilgili yazışmalar.

6. Belediye kurulması, köy veya bağlıların belediyelerde birleştirilmesi ile ilgili işlemler.

7.Görevden uzaklaştırma işlemleri.

ÖZEL KALEM BÜROSU

8.Taşınmaz mal zilyetliği ile ilgili uygulamalar.

1.Özel haberleşme, gizlilik taşıyan yazışmalar.

9.Muhtaçlık ve bakım belgeleri.

2.Protokol, ağırlama ve kabuller

10.Mülki İdare bölümleri belediye bağlılık değişikliği işlemleri

3.Atatürk günlerini ve tarihi günleri, milli ve resmi bayramları, mahalli kurtuluş günleriyle belirli günleri anma ve kutlama

11.Kamulaştırma kanunu ile ilgili iş ve işlemler.

4.Yargı kuruluşlarıyla ilişkiler.

12..Askerliğe karar verme işleri

5.Askeri mercii ve kuruluşlarla ilişkiler.

13.Harita, köy, bağlı, tabi yer adlarının değiştirme.

6.Sıkıyönetim / olağanüstü hal iş / işlemleri

 

7.İstihbarat hizmet ve konuları (Milli Güvenlik Kurulu ile ilişkiler dahil)

 

8.Asayiş konuları (Emniyet, Jandarma ile ilişkiler)

 

9.Mülakatlar (Sınır il ve ilçelerinde)

HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

(İÇİŞLERİ BAKANLIĞINA BAĞLI TÜM KAYMAKAMLIK BİRİMLERİ)

 

SIRA

NO

VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI

BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER            

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ SÜRE)

 

 

 

 

 

1-

 

Dilekçeleri İzleme ve Sonuçlandırma

Dilekçe (3071 Sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun)

Havale tarihinden itibaren en geç 30 gün içinde

 

 

 

 

 

2

 

 

Bilgi Edinme Başvuruları

1-Dilekçe

2-İlgiliveya ilişkili kuruluşlar dâhil olmak üzere;

4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu

15 iş günü içinde, başka kurumlardan bilgi istenilmesi halinde 30 iş günü

 

 

 

 

2-

Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Yolları

-Matbu Dilekçe ,

-Kira kontratı,

-Tapu Belgesi.

İlgilinin başvurusundan itibaren 15 gün içinde karar ve dosyanın infaz memuruna tesliminden itibaren de 5 gün içinde infaz işlemi yapılır

2-

Lokal (içkisiz/içkili) İzin Belgesi düzenlenmesi

Dilekçe ekine aşağıda belirtilen belgeler eklenir:

1-Lokal açılması konusunda alınmış yönetim kurulu kararının örneği,

2-Lokal olarak açılacak yerin tapu senedi örneği, kiralık ise kira kontratının örneği,

3- Ana gayrimenkulun tapu kayıtlarında mesken olarak görünen yerler için kat maliklerinin oy birliği ile aldıkları kararın örneği, mesken ve işyerinin birlikte yer aldığı binalarda mesken sahiplerinin tamamının onayı ve işyeri sahiplerinin oy çokluğu ile aldıkları kararın örneği, iş hanlarında ise yönetim kurulu kararı örneği,

 

Belgelerin eksiksiz olarak Kaymakamlığımıza teslim edildikten sonra Lokal müracaatı ile ilgili kurumlardan inceleme talep edilmekte olup,

4-Yapı kullanma (iskan) izin belgesi, bu belgenin bulunmadığı durumlarda ise ilgili belediyeden alınacak söz konusu yerin lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge; bu alanlar dışındaki lokaller için Bayındırlık ve İskan Müdürlüklerinden alınacak lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge.

 

inceleme 1 (bir ) ay içerisinde sonlandırılmaya çalışılmaktadır.

3-

Tüketici Sorunları Başvurusu

Matbu Dilekçe ekine aşağıda belirtilen belgeler eklenir.

1-Fatura,

2-Satış Fişi

3-Garanti Belgesi,

-Sözleşme vb.

En erken 20 gün, en geç 3 ay içerisinde sonuçlanmaktadır.

4-

Ticari Amaçla İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcı İzin Belgesi

Başvuru Belgeleri:

1- Matbu Dilekçe

2- İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatının aslı ya da Belediyeden onaylı bir örneği

3- Vergi Levhası

4- Ruhsat sahibinin / Sorumlu Müdürün TC Kimlik Numarası,

5- Telekomünikasyon Kurumundan alınan sabit IP sözleşmesi,

6- TİB onaylı filtre programı.

İşyeri sahibi evraklarını eksiksiz Kaymakamlığımıza teslim ettikten sonra İnternet Toplu Kullanıp Sağlayıcıları Yönetmeliğine göre yapılan denetim sonucunda hükümlülüklerini yerine getirdiği tespit edildiği tarihten itibaren izin belgesi verilir.

5-

'Apostille' tasdik şerhi

İdari nitelikteki belgelerin tasdikinde İlçemiz sınırları içerisinde bulunan resmi ve özel okullar, Üniversiteler, Keçiören Nüfus Müdürlüğü tarafından düzenlenen belgeler, Sağlık Grup Başkanlığının ve Noter onaylı belgelerin imza tasdiki işlemi.

Belgelerde herhangi bir problem yoksa anında tasdik yapılıyor.

6-

İnsan Hakları İhlalleri Başvurusu

 

Dilekçe.

15 günde sonuçlanmaktadır.

7-

65 Yaş ve Özürlü Maaşı (Muhtaçlık Kararı)

a) 18 yaşından küçükler için:

1-Form (muhtar onaylı 2 Adet),

2- Sağlık Kurulu Raporu (%40 ve üzeri),

3-TC Kimlik Numarası,

b) 18 yaşından büyükler için:

1- Form ( muhtar onaylı 2 Adet),

2-Sağlık Kurulu Raporu (%40 ve üzeri),

3-TC Kimlik Numarası

c) 65 yaşını dolduranlar için:

1-Form ( muhtar onaylı 2 Adet),

2- TC Kimlik Numarası

3-Çalışan yada emekli çocuklarının maaş bordroları.

Müracaat edenlerin araştırması İlçe Malmüdürlüğü tarafından yapılmaktadır. Araştırma tamlandıktan sonra İlçe İdare kurulunca karar alınıyor. 20 gün- 3 ay arasında sonuçlanıyor.

 

8-

Yeşil Kart

İlk Kez Yeşil Kart Başvurusunda Bulunacaklardan İstenilen Belgeler:

1-Başvuru Formu -İsteniyor (İhtiyaç duyulması halinde formun doldurulmasına yardımcı olunacaktır)

2-TC Kimlik Numarası (Tüm aile Fertlerinin), -Yeşil Kartı olanların

3-Fotoğraf (1 er Adet, 5 yaşından büyük tüm aile fertlerinin).

Yeşil Kartının Süresi Dolanlardan Vize İçin İstenilen Belgeler:

1- Başvuru Formu -İsteniyor

2-TC Kimlik Numarası (Hane Reisinin),-Yeşil kartı olanların

2022 sayılı Yasadan Faydalananlardan Yeşil Kart Başvurusunda İstenilen Belgeler:

1- Başvuru Formu -İsteniyor

2-TC Kimlik Numarası,-İsteniyor

3-Fotoğraf (1 Adet).-İsteniyor

4-Aile Nüfus Kayıt Örneği ve Yerleşim Yeri Belgesi

5-2022 Yasa gereğince aylık aldığına dair belge

İlk Başvuru:10-15 gün
Vize için: 5-10 gün
2022 S.K İlk Başvuru 3-5 gün
2022 S.K Vize İçin: Başvuru anında

9-

Muhtaç Erbaş ve Er Ailelerinin Ücretsiz Tedavisinin Sağlanması (Muhtaçlık Kararı)

1- Başvuru Formu

2- Nüfus Kayıt Örneği

3-Askerlik Şubesinden asker olduğuna dair belge

 

İlçe İdare Kurulu haftada 1 gün toplandığından 4341 sayılı kanuna göre karar alındıktan sonra vatandaşa hemen teslim edilir.

10-

5434 sayılı Emekli Sandığı Kanunu gereğince (Muhtaçlık Kararı)

1-Matbu Dilekçe,

2-Mal Bildirim Formu (Muhtarlıktan onaylı 2 Adet),

3-Nüfus Kayıt örneği,

4-Öğrenci ise öğrenci olduğuna dair belge, çalışıyor ise bordro,

5-Sağlık Kurulu Raporu (%40 ve üzeri)

İlçe İdare Kurulu haftada bir toplandığından 5434 sayılı kanuna göre karar alındıktan sonra vatandaşa teslim edilir.

 

11

 

Dernek Kurulması İşlemleri

 

1-Dernek kurucuları tarafından her sayfası

imzalanmış 4 adet dernek tüzüğü

 

2-Kurucuların nüfus cüzdan fotokopisi,

 

3-Dernek kurucuları arasında tüzel kişiliklerin bulunması halinde

yetkilendirilmiş kararın fotokopisi,

 

4-Kurucular arasında yabancı dernek veya vakıf dışında kar amacı gütmeyen kuruluşların bulunması halinde, bu tüzel kişilerin dernek 5253 sayılı Dernekler Kanunu ve buna dayalı olarak çıkarılan Yönetmelik

 

1 gün içinde

Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.

 

İLK MÜRACAAT YERİ

İKİNCİ MÜRACAAT YERİ

Adı Soyadı

Nurcan Kutlu HABEK
Mehmet Naim AKGÜL
Unvanı
İlçe Yazı İşleri Müdürü
Kaymakam
Adresi
Asilbey Mah. Yeniçağa Hükümet Konağı No:1 Kat:2
Asilbey Mah. Yeniçağa Hükümet Konağı No:1 Kat:2
Telefonu
0 374 341 30 10 – 341 44 70
0 374 341 30 10 – 341 44 70
Faks
0 374 341 44 95
0 374 341 44 95
E-Posta Adresi
nurcan.habek@icisleri.gov.tr

m.naim.akgul@icisleri.gov.tr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
Yazı İşleri Müdürlüğü > Yazı İşleri Hizmet Standartı    - 14 Haziran 2016 Salı   Yazdır
Bu içeriği paylaş
 
 

Yeniçağa Kaymakamlığı
Asilbey Mah. Hükümet Konağı No:1 Yeniçağa/BOLU
Telefon:(374) 341 30 10-(374) 341 44 70
Fax:(374) 341 44 95
e-posta:yenicaga.kaymakamlik@hotmail.com